SUBVENCIJE

zakoni, pravilniki, razpisi,...
BUTTON_POST_REPLY
dušans
PrispevkovCOLON 735
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 9:30 am
KrajCOLON homec

SUBVENCIJE

OdgovorCOLON # 26139Odgovor dušans
So Sep 22, 2007 9:11 pm


boriss
Site Admin
PrispevkovCOLON 3074
PridruženCOLON So Sep 08, 2007 9:23 am

OdgovorCOLON # 26140Odgovor boriss
So Sep 22, 2007 9:39 pm

Jasno - če imaš zemljo bo!

Če imaš čebele pa.........................

:)

lp

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

OdgovorCOLON # 26149Odgovor divji cebelar
Ne Sep 23, 2007 7:49 am

Povprečni znesek subvencij na panj, kot ga izkazuje centralni register čebelnjakov, na dan 30. junija 2007 znaša 7,32 EUR.
___________
Denar seveda ponovno bo. Sistem "klanja matic" se je le preimenoval in je sedaj pač dobil preprostejše ime "subvencija na panj" neglede s kakšnimi maticami čebelariš. Lahko so podobne tudi osam. To sedaj ni več važno.

Vendar je ta sistem tudi drugače zame precej sporen. Pravzaprav bi ga lahko imenovali tudi " plačilo za vstop v čebelnjak", ker s tem, ko prejmeš ta denar dovoljuješ vstop v svoje čebelarstvo uslužbencem ČZS ( društvene organizacije, ki je postala paradržavna ), da tam " kontrolirajo". Kaj pa kontrolirajo, pa še sami ne vedo prav. Še sedaj hodijo okrog in kontrolirajo panjske liste ??!!! Neverjetno !!
Prav zaradi tega sam vsa leta nisem uveljavljal pravice do teh čudnih subvencij, ker ne dovolim, da bi neki za lase privlečeni "čebelarski strokovnjaki" šarili po mojem, čebelnjaku in mi solili pamet, ne da bi prej sami pri sebi doma uredili stvari. Še dobro, da se poznamo, ker živimo v tako mali deželici.

boriss
Site Admin
PrispevkovCOLON 3074
PridruženCOLON So Sep 08, 2007 9:23 am

OdgovorCOLON # 26151Odgovor boriss
Ne Sep 23, 2007 8:32 am

Prej sme se zmotil. Meni s ezdi da ta dokument je samo uradna ugotovitev koliko država plačuje za določen segment proizvodnje.

Pri panjih to recimo pomeni, da je MF izračunalo koliko denarja dajo čebelarejm in to delilo z številom panjev.

Torej toliko nas stane ČZS :) (v grobem).

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

OdgovorCOLON # 26154Odgovor divji cebelar
Ne Sep 23, 2007 12:11 pm

[quote="boriss"]Prej sme se zmotil. Meni s ezdi da ta dokument je samo uradna ugotovitev koliko država plačuje za določen segment proizvodnje.

Pri panjih to recimo pomeni, da je MF izračunalo koliko denarja dajo čebelarejm in to delilo z številom panjev.

Torej toliko nas stane ČZS :) (v grobem).[/quote]
____________
Na žalost se hudo motiš. ČZS nas stane nekaj desetkrat več kot bi znesel ta izračun, ki ga omenjaš. "Nas" sem zapisal zaradi tega, ker sem tudi sam davkoplalevalec. Vas člane pa stane še za eno članarino več.

Saj sam zelo dobro veš koliko denarja iz EU in državnega proračuna se je v zadnjih letih preteklo skozi ČZS in izginilo v črno luknjo. Tudi to je potrebno prišteti k stroškom vzdrževanja čuda, ki se mu reče ČZS. Seveda pa se pri tem vodnjaku pridno napajajo tudi drugi, ki niso ČZS, temveč se gredo tako imenovane stroke, nosilce nove razvojne doktrine v čebelarstvu, novega tipa čudežnih in zlatih matic in ................. . In vse to stane, stane, spoštovani čebelarski kolega. In za konec še moja drzna trditev, da matice iz Zelenice in Semiča niso nič bolj rodovniške od Bedekovih iz Moščanec!

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 26155Odgovor Fizikalec
Ne Sep 23, 2007 12:41 pm

Ja Divji važno je da so nekajkrat dražje in, da smo Zelenico opremili davkoplačevalci sedaj pa boga ima HG upam so to sanirali že???
Vse nosi pa vodi 88 letni Jalen glavna smetana pa je odlično zabarikadirana globoko v rovih in nobena bomba ne pride do živega...

Me pa zanima nekaj mogoče mi bo kdo znal objasnit, rodovniško plemenišče ima 6 km varovalni pas torej ni šans da kake tuje čebele pridejo zraven je tako???
Od kod potem zaboga milega HG?? Ali varovalni pas ni 6 km ali pa nekdo vozi tja čebele, gradivo, ki ga nebi smel?

Na ta vprašnja bi res rad čul utemljen odgovor!

boriss
Site Admin
PrispevkovCOLON 3074
PridruženCOLON So Sep 08, 2007 9:23 am

OdgovorCOLON # 26156Odgovor boriss
Ne Sep 23, 2007 4:37 pm

divji čebelar napisal/-aCOLON Na žalost se hudo motiš. ČZS nas stane nekaj desetkrat več kot bi znesel ta izračun, ki ga omenjaš. "Nas" sem zapisal zaradi tega, ker sem tudi sam davkoplalevalec. Vas člane pa stane še za eno članarino več.

Saj sam zelo dobro veš koliko denarja iz EU in državnega proračuna se je v zadnjih letih preteklo skozi ČZS in izginilo v črno luknjo. Tudi to je potrebno prišteti k stroškom vzdrževanja čuda, ki se mu reče ČZS. Seveda pa se pri tem vodnjaku pridno napajajo tudi drugi, ki niso ČZS, temveč se gredo tako imenovane stroke, nosilce nove razvojne doktrine v čebelarstvu, novega tipa čudežnih in zlatih matic in ................. . In vse to stane, stane, spoštovani čebelarski kolega. In za konec še moja drzna trditev, da matice iz Zelenice in Semiča niso nič bolj rodovniške od Bedekovih iz Moščanec!
V bistvu ti nisi nič izračunal. Dejstvo je, da je ta znesek tako od oka okrogel milijon € in to SO subvencije v čebelarstvo ki jih "daje" (plačuje) država za čebelarstvo. Se pa strinjam z tabo da mene orgnaiacija stane še malenkost več. Mene te ne moti. Morda bi moralo tebe - v bistvu kritiziraš orgnaizacijo katere član niti nisi. Milslim, da imaš bolj malo pravic kritizirati to organizacijo - ali pa se motim?

Se ap strinjam tudi s tem da nas ta orgnaizacija - tak akot je stane še veliko veliko več. SAMo t adel je nemogoče izračunati. Stane nas velik kup izgubljenih priložnosti ki bi jih lahko pomagal izkoristiti- neoceljivo drago je to lahko.

lp

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

OdgovorCOLON # 26157Odgovor divji cebelar
Ne Sep 23, 2007 6:47 pm

Mojster zapiše:
........................ v bistvu kritiziraš orgnaizacijo katere član niti nisi. Milslim, da imaš bolj malo pravic kritizirati to organizacijo - ali pa se motim?
_______________________
Spoštovani Boris, dokler bo ta organizacija 99% svojih aktivnosti financirala iz sredstev državnega proračuna in iz sredstev EU, si bom kot davkoplačevalec dovolil spremljati njeno delo, uspešnost in funkcioniranje.
Tisti del, ki ga financirate člani s članarino ( revija Čebelar, društvene aktivnosti, vaše volitve, sestanke in druge podobne seanse ) me ne zanimajo in o njih tudi ne pišem veliko oziroma jih praviloma ne kritiziram.
Vse ostalo pa se financira s sredstvi iz vreče v katero moram tudi sam prispevati. In dokler bo tako, bom pač kot svoboden državljan, izražal tudi svoja nezadovoljstva ter kritike, če bom menil, da so ta sredstva neracionalno porabljena ali, da se s tem manipulira, zavaja in zlorablja. Te pravice pa si v nobenem primeru ne bom pustil vzeti, pa če bi me tudi verniki ČZS še tako ostro napadali.
Upam, da sem bil sedaj dovolj jasen zakaj si dovoljujem o tej sveti organizaciji kdaj izreči kako pikro.
Pa lep pozdrav!

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

OdgovorCOLON # 26158Odgovor divji cebelar
Ne Sep 23, 2007 6:59 pm

[quote="Fizikalec"]Ja Divji važno je da so nekajkrat dražje in, da smo Zelenico opremili davkoplačevalci sedaj pa boga ima HG upam so to sanirali že???
Vse nosi pa vodi 88 letni Jalen glavna smetana pa je odlično zabarikadirana globoko v rovih in nobena bomba ne pride do živega...

Me pa zanima nekaj mogoče mi bo kdo znal objasnit, rodovniško plemenišče ima 6 km varovalni pas torej ni šans da kake tuje čebele pridejo zraven je tako???
Od kod potem zaboga milega HG?? Ali varovalni pas ni 6 km ali pa nekdo vozi tja čebele, gradivo, ki ga nebi smel?

Na ta vprašnja bi res rad čul utemljen odgovor![/quote]
______________
Odgovor najdeš v pritožbah, ki jih je na MKGP naslovil vzrejevalec matic iz primorske ( ti poznaš njegovo ime ) in sem jih pred dnevi v celoti objavil na tem forumu. Le imena sem izbrisal iz njegove pritožbe. On si je tudi zastavil popolnoma enako vprašanje kot ti, le da je nanj tudi odgovoril.
In vsa tista "smetana v rovih zabarikadirana" je v njegovih pritožbah navedena z imeni in priimki. Pa tudi ti jih zelo dobro poznaš.

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 26159Odgovor Fizikalec
Ne Sep 23, 2007 7:17 pm

Ja poznam vse to smetano pa tega vzrejevalca samo ne razumem ga čemu tolko tišči v rodovniško vzrejo?
Kdo bo kupo rodovniške matice? Čemu jih bo kupo? kaj bo z njimi kdo delo? Žal vsem ne bo odkup delo KIS ali posredoval za tujino... Jaz nikoli ne bom kupo neke rodovniške matice, katero ne poznam in jo naj plačam kot žafran? Saj so že normalno matice povsem zgubile ceno pa še kupuje nihče torej bo rodovniške še manj kdo rabo.
Rodovniško vzrejo bi se lahko šli na kakem otoku ki je izoliran vsaj 20 km okoli ali bolje še več vse ostalo je puljenje denarja.
Tale vzrejevalec ima internet dostop komotno bi lahko vse to sam napisal tule z imeni in priimki samo zakaj ni?? Torej nima dovolj jajc, da ugrizne roko, ki ga hrani? Pobiranje kostanjev iz žerjavice je kr jeben posel zmer bolje, da ga kdo drug naredi :wink:
TOLE je največ kar me pri slo čebelarjih moti vsi bi hoteli da se nekaj spremeni ampak nikakor sami v ogenj, da se le ne opečemo.

Rodovniška vzreja je enaka ČSS je samo namen pobiranja denarja in je samemu sebi namen....

Uporabniški avatar
carniolan
PrispevkovCOLON 561
PridruženCOLON Po Apr 05, 2004 9:21 am
KrajCOLON Trenutno - FR
CONTACTCOLON

OdgovorCOLON # 26162Odgovor carniolan
Ne Sep 23, 2007 8:47 pm

Subvencije v EU za cebelarstvo ne obstojajo To ste videli oziroma obcutili ze sami ko je bil Pogacnikov stric minister , ker seje napacno prijavilo Bruslkju in ste potem dobili tkzv. znesek ad-minima, katerega lahko sama drzava clanica izplaca brez da jo Bruselj gnjavi, kam jevtaknila denar- ta znesek je limitiran ca 2.000 evrov na korisnika

Tu mesate za subvencije ki pa le to niso, ker so ti zneski prisli prisli sele leta 99 na prosnjo EU cebelarjev in je luksemburska poslanka Lulingova (ista ko je letos zbila cene GSM gostovanj v EU) prave kmetijske suvencije paso bile instavrirane spomladi leta 92

Uredba sveta Evrope Règlement (CE) n° 797/2004 du Conseil du 26 avril 2004 govori o pomoci insicer pet poglavij

Zal pisal sem ogromno, kako se ta sredstva delijo v Franciji Italiji in Nemciji samo v Sloveniji pa je se je nasel popolnoma nasproten nekaksen gostilniskorazdeljevanje denarja inne na nacin kot v drugih clanicah.

Zato ni cudno ce se en usluzbenec ministrstva recedaje CZS sluzba ministrstva


Obnova cebeljega fonda: se financira nakup druzin in matic cebelarjem, ki so le te izgubili zaradi varoze ali zaradi ujme.(finaacira naj sepomoc cebelarjem, ki imajovec kakor 40druzin, ker le ti tudi placajo davek na panj ali kakorkoli

Dajanje denarja rejcem matic pa je nesmisel, ker on matice ne podari, jih proda po dnevni trzni ceni - ce so prepoceni doma, pa naj investira za reklamo v tujih revijah pa bo videl kaksen bo uspeh saj ko clovek cita " slovenska cebela je najboljsa - slovenski med najboljsi" pa bo videl odziv

Pomoc za prevoznike - financira sevse drugo kot prevozne enote in dvigala za nakladne panje pri prevozihna paso

Par vzorcev medu da so videli kateri cvetni prah j v slovenskih medovih, pa je tudi precej kostalo, inzenjerska placa za poln delovnicas za 200 vzorcev letno pa je predrago.oprema laboratorija ce ne dela 220 delovnih dni je bilo metanje denarja na gnojisce

Dodalo sebi lahko ogromno stvari - ciscenje Augijevih stal na Brdu pa bo mogoce sele takrat, ko bodo zvezo vodili ljudje rojeni po letu 1991 toja cez petnajst let
**** Mecem kosti, psi jih glodajo....karavana pa gre dalje...****

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

OdgovorCOLON # 26163Odgovor divji cebelar
Po Sep 24, 2007 5:51 am

Danilo se popolnoma strinjam s tabo. Zakaj se avtor pritožbe zaletava v "rodovniške matice" zame sploh ni pomembno, ker je odgovor znan že iz zapisa v njegovih pritožbah. Gre za denar. Njegov motiv zakaj se pritožuje se mi niti ni zdel preveč pomemben, temveč se mi je zdela pomembna njegova ocena razmer na področju slovenskega čebelarstva ter opis določenih ravnanj in vpletenosti institucij ter konkretnih oseb v to zgodbo.
In nisem šel zanj v ogenj po kostanj, ker teh pritožb nisem dobil od njega. Če bi mi to poslal on sam, bi objavil vse tako kot sem dobil. Tudi z vsemi imeni konkretnih oseb. Sploh se ne bi vznemirjal, če bi se potem nekateri vpleteni razburjali ali me celo spravili na sodišče. V tem primeru pa si tega nisem mogel dovoliti, ker bi na sodišču moral navesti vir od koga sem to dobil. Tega pa si ne morem dovoliti in v težave spraviti osebo, ki mi je to posredovala.

Glede tako imenovanih "rodovniških" matic pa deliva popolnoma enako mnenje. Ta program je zelo podoben programu "klanja matic" in se strinjam s Carniolanom, da do prav nobenih subvencij niso upravičeni čebelarji, ki niso tržno usmerjeni in ne plačujejo davkov. Gre enostavno za bebavo razmetavanje denarja iz državnega proračuna in kupovanje miru med članstvom ČZS. Vsi mali čebelarji ( ljubiteljski do 40 družin ) smo dobili subvencijo že s tem, da lahko prodajamo čebelje proizvode brez vseh obveznosti do države.

Carniolan ima prav tudi glede urejanja razmer v ČZS, ki je postala paradržavna institucija. Ves čas od ustanovitve PRO sem trdil, da ČZS in PRO ne moreta funkcionirati v isti osebi, ker gre za dva popolnoma različna pravna subjekta. Konflikt interesov se je tukaj tako zaostril, da bo nujno v kratkem nekaj temeljito spremeniti. Skoraj prepričan sem, da če bi zadeva prišla pred Ustavno sodišče, bi se temu dvoglavemu zmaju ena glava morala odrezati. Zakon o društvih je tukaj več kot jasen in tudi kmetijski zakon ČZS kot društveni organizaciji ne daje tovrstnih pooblastil kot recimo Lovski zvezi Slovenije daje Lovski zakon. Čebelarskega zakona, ki bi to področje v državi uredil pa nimamo. In če se sedaj nekomu postavi jasno vprašanje kaj je ČZS, je društvena organizacija ali je PRO, ni mogoče jasno odgovoriti. Je ČZS res že sestavni del MKGP ??? kot naj bi izjavil eden od uslužbencev ministrstva ???

In mnogo od tega kar že nekaj let kritiziramo bi lahko celo malo zanemarili, če bi zadeva dajala pozitivne rezultate. Pa jih na žalost ne daje. Požira le denar iz državnega proračuna za projekte, ki vsi po vrsti propadajo in ki nikomur ne služijo. razen seveda ozkim skupinam, ki pri vsem tem pobirajo smetano. Gospodje, ki so to zgodbo skupaj začeli so se med sabo sprli prav zaradi denarja. Največja projekta " rodovniške matice" in "program klanja matic" sta prava sramota slovenskega čebelarstva. In če k temu prištejemo še zadeve na področju vzreje gospodarnih matic, pa dobimo zelo klavrno podobo ravnanja z davkoplačevalskim denarjem. Tako imamo primere, da vzrejo gospodarskih matic financira ČZS čebelarju, ki niti kaj prida čebelariti ni v stanju in ki je tudi na tem forumu nekoč objavljal prav "zanimive ??!!!" nasvete s področja čebelarstva. Tako s področja tehnologije čebelarjenja kot s področja higiene v panju ter ravnanju s čebeljimi pridelki. In takih primerov je verjetno še več. V vsaki vasi smo že imeli vzrejevalca matic, ki jih potem nihče ni kupoval, tisti pravi in dobri vzrejevalci, ki so si že ustvarili ime med čebelarji, pa so se tako znašli v hudih težavah. Kako pa so se matice vzrejale pri vsej tej množici vzrejevalcev pa tako dobro veste saj se je o tem kar veliko pisalo tudi na tem forumu. Kvantiteta je pokopala kvaliteto in to ni prav nikogar skrbelo. Pomembno je, da so "naši in lojalni" dobili sredstva za "napredek slovenskega čebelarstva".

Carniolanu se upravičujem, če sem zamešal sredstva iz državnega proračuna in iz EU. Ker si sedaj pojasnil to stanje, se mi zdi zgodba še toliko bolj kritična, ker vse to potem res plačujejo izključno slovenski davkoplačevalci. Razen nekih izjem seveda. Torej sem toliko bolj upravičen kot davkoplačevalec in državljan te države ter tudi kot čebelar, da imam kritičen odnos do pojavov, ki jih tudi sam financiram in katerih posledice prizadenejo tudi mene.
In ponovno smo pri denarju pri katerem se vse začne in vse tudi konča.

Pa lep pozdrav!

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

Možnost pridobitve denarnih sredstev

OdgovorCOLON # 26451Odgovor divji cebelar
Če Okt 18, 2007 11:58 am

Preberite čebelarji, ki imate najmanj 40 in več čebeljih družin:
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.js ... dhid=92059

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

Obdavčitev subvencij-pojasnilo DURS

OdgovorCOLON # 27042Odgovor divji cebelar
Če Jan 03, 2008 4:30 pm

Vpisano: 24.12.2007 15:06:29

Obdavčitev subvencij po novem Zakonu o dohodnini – ZDoh-2

Ključne besede: pojasnilo durs obdavčitev subvencij ZDoh-2 kmetijske subvencije kmetijstvo gozdarstvo

Pojasnilo DURS, št. 4210-462/2007, 30. 11. 2007

Izplačevalca (v konkretnem primeru občino) dohodkov iz naslova kmetijskih subvencij zanima pri katerih izplačilih subvencij je potrebno odvesti akontacijo dohodnine glede na vrsto ukrepa in glede na status prejemnika subvencije. V zvezi z navedenim v nadaljevanju odgovarjamo:

Z uveljavitvijo novega Zakona od dohodnini – ZDoh-2 (Uradni list RS št. 117/06) se je ureditev na področju vštevanja dohodkov iz naslova kmetijskih subvencij v davčno osnovo za dohodnino bistveno spremenila. Z novo rešitvijo se je breme teh dohodkov porazdelilo na vse fizične osebe, uporabnike kmetijskih in gozdnih zemljišč v Sloveniji. Ta rešitev je v skladu s konceptom obdavčitve po katastrskem dohodku, saj se zemljišču pripiše potencialni dohodek, ki bi ga posameznik lahko dosegel z uveljavljanjem pravice do subvencije.

ZDoh-2 v 70. členu določa, da se za dohodek iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti poleg potencialnega tržnega dohodka od pridelave na zemljiščih oziroma panjih štejejo tudi plačila iz naslova ukrepov kmetijske politike in druga plačila iz naslova državnih pomoči, prejeta v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti. Davčna osnova je zato v 71. členu načeloma določena kot katastrski dohodek oziroma pavšalna ocena dohodka na panj, ki vključuje tudi druge dohodke, pripisane zemljiščem oziroma panjem. Določba se sklicuje na sistem ugotavljanja katastrskega dohodka in pavšalne ocene dohodka na panj, ki je še v pripravi. Veljavni predpisi o ugotavljanju katastrskega dohodka pa katastrski dohodek določajo le kot potencialni tržni dohodek od pridelave na zemljiščih. Zato se v prehodnem obdobju, do ureditve nove metode ugotavljanja katastrskega dohodka, davčna osnova od dohodkov iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti v skladu s prvim odstavkom 154. člena ZDoh-2 ugotavlja kot katastrski dohodek, povečan za povprečni znesek subvencij na hektar površine kmetijskih in gozdnih zemljišč. Ta znesek subvencij je povprečje prejetih subvencij v RS na hektar površine določene katastrske kulture in se prišteva k znesku katastrskega dohodka, kot je določen po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka. Enako se v prehodnem obdobju v 154. členu ZDoh-2 določa pavšalna ocena dohodka na panj.

Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki se pripiše katastrskemu dohodku, ugotovljenemu na podlagi Zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka (Uradni list RS, št. 25/05 – uradno prečiščeno besedilo), oziroma povprečni znesek subvencij na panj, vsako leto objavi minister za finance.

Za leto 2007 je objavljen v Uradnem listu RS, št. 84/2007, ter znaša na ha površine oziroma na čebelji panj:

KATASTRSKA KULTURA


STATUS OMD*


ZNESEK SUBVENCIJ NA ha

njiva


ni v OMD


219,27 EUR

travnik, barjanski travnik, pašnik


ni v OMD


82,81 EUR

njiva


je v OMD


273,46 EUR

travnik, barjanski travnik, pašnik


je v OMD


137,00 EUR

hmeljišče


status OMD ni pomemben


291,48 EUR

oljčnik


status OMD ni pomemben


58,64 EUR

gozd


status OMD ni pomemben


1,06 EUR

panj


status OMD ni pomemben


7,32 EUR

Kmetje, ki opravljajo osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, torej plačil iz naslova ukrepov kmetijske politike in ostalih državne pomoči v zvezi s osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnostjo ne bodo posebej vštevali v davčno osnovo za dohodnino. Prav tako ti dohodki ne bodo samostojen predmet izračuna in plačila akontacije dohodnine. Povprečni znesek, ki ga bodo plačali vsi člani kmečkega gospodinjstva po drugem odstavku 69. člena ZDoh-2, bo posredno namreč vštet že v sam katastrski dohodek, kar pomeni, da se bo skozi akontacijo od katastrskega dohodka izračunala tudi akontacija od drugih dohodkov (subvencij).

Ne glede na navedeno pa so določene subvencije, povezane s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, oproščene plačila dohodnine in zato niso upoštevane v izračunu povprečnega zneska subvencij, posledično pa za te dohodke tudi ni potrebno izračunati in plačati akontacije dohodnine. Dohodnine so oproščeni:

* dohodki iz naslova kmetijsko okoljskih in gozdno okoljskih plačil, plačil v okviru Natura 2000 in plačil, vezanih na Direktivo Evropskega parlamenta in Sveta 2000/60/ES z dne 23. oktobra 2000 o določitvi okvira za ukrepe Skupnosti na področju vodne politike, plačil za dobro počutje živali ter podpor za neproizvodne naložbe, v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot je določena v 69. členu tega zakona;

* plačila iz naslova ukrepov kmetijske politike, pridobljenih v zvezi z dolgoročnimi vlaganji v osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, kot je določena v 69. členu tega zakona in v zvezi s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, za katero se davčna osnova ugotavlja v skladu s tretjim, četrtim, šestim in sedmim odstavkom 48. člena tega zakona (to so zavezanci, ki ugotavljajo davčno osnovo na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov);

* plačila za vodenje knjigovodstva na kmetijah po uradni metodologiji Evropske unije za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev (Farm Accountancy Data Network – FADN), ki so namenjena vodenju knjigovodstva v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot je določena v 69. členu tega zakona.

Povzamemo lahko, da so izplačevalci kmetijskih subvencij dolžni izračunati in plačati akontacijo dohodnine od teh izplačil samo v primerih, ko izplačila niso zajeta v zgornjih treh alinejah (v poštev pridejo torej predvsem določena izplačila v zvezi s kratkoročnimi vlaganji) in prejemnik dohodka ugotavlja davčno osnovo iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov. Prav tako je izplačevalec za taka izplačila dolžan odvesti akontacijo v primeru, ko zavezanec prejme izplačilo iz naslova kmetijske subvencije v zvezi z dopolnilno dejavnostjo in ugotavlja davčno osnovo od dohodka iz dopolnilne dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov. V skladu s šestim odstavkom 128. člena ZDoh-2 se akontacija izračuna in plača od davčne osnove, določene v tretjem, četrtem, šestem in sedmem odstavku 48. člena ZDoh-2. To pomeni, da izplačevalec od zneska izplačila odšteje normirane odhodke v višini 70 %, od preostalih 30 % pa izračuna in plača 25 % akontacije dohodnine.

V drugih primerih akontacije dohodnine od izplačil subvencij, ki so v zvezi z osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnostjo, ni potrebno plačati.

Uporabniški avatar
cesnikb
PrispevkovCOLON 73
PridruženCOLON Sr Nov 08, 2006 10:43 pm
KrajCOLON Preąnica

OdgovorCOLON # 27192Odgovor cesnikb
To Jan 22, 2008 11:46 pm

Kot čebelar začetnik , ali imam z 3 panji možnost do subvencije ali je subvencija namenjena samo večjim čebelarjem.

Hvala in LP

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

Subvencije na panj za leto 2007

OdgovorCOLON # 27370Odgovor divji cebelar
Sr Feb 13, 2008 5:58 pm

Uradni list RS 15/2008 z dne 11. 2. 2008

458. Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskih in gozdnih zemljišč ter na panj za leto 2007 in znesek katastrskega dohodka za oljčne nasade za leto 2007, stran 1067.

Na podlagi šestega odstavka 154. člena Zakona o dohodnini (Uradni list RS, št. 117/06) in 74. člena Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo in 126/07 – ZUP-E) objavlja minister za finance

P O V P R E Č N I Z N E S E K S U B V E N C I J
na hektar kmetijskih in gozdnih zemljišč ter na panj za leto 2007 in znesek katastrskega dohodka za oljčne nasade za leto 2007

I.

Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskega zemljišča pod katastrsko kulturo »njiva«, kot ga izkazuje zemljiški kataster, na dan 30. junija 2007 znaša 160,07 EUR.

II.

Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskega zemljišča pod katastrsko kulturo »travnik«, »barjanski travnik« ali »pašnik«, kot ga izkazuje zemljiški kataster, na dan 30. junija 2007 znaša 60,45 EUR.

III.

Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskega zemljišča pod katastrsko kulturo »hmeljišče«, kot ga izkazuje zemljiški kataster, na dan 30. junija 2007 znaša 212,78 EUR.

IV.

Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskega zemljišča, evidentiranega pri davčnem organu kot oljčnik, na dan 30. junija 2007 znaša 58,64 EUR.

V.

Povprečni znesek subvencij na hektar gozda, kot ga izkazuje zemljiški kataster, na dan 30. junija 2007 znaša 1,06 EUR.

VI.

Povprečni znesek subvencij na panj, kot ga izkazuje centralni register čebelnjakov, na dan 30. junija 2007 znaša 7,32 EUR.

VII.

Kot katastrski dohodek oljčnega nasada se za leto 2007 upošteva katastrski dohodek, kot je, po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka, na dan 30. junija 2007 ugotovljen za plantažni sadovnjak 5. katastrskega razreda v katastrskem okraju Gorica.

VIII.

Ta informacija nadomesti informacijo o povprečnem znesku subvencij na hektar kmetijskih in gozdnih zemljišč ter na panj za leto 2007 in znesku katastrskega dohodka za oljčne nasade za leto 2007 (Uradni list RS, št. 84/07).



Št. 421-152/2007/4

Ljubljana, dne 30. januarja 2008

EVA 2008-1611-0039

dr. Andrej Bajuk l.r.
Minister za finance

divji cebelar
PrispevkovCOLON 2668
PridruženCOLON Ne Apr 04, 2004 7:40 am

Lov na denar je odprt. Dobitniki pa v glavnem tudi znani.

OdgovorCOLON # 31068Odgovor divji cebelar
Če Dec 04, 2008 8:59 am

U R E D B O
o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji
v letih 2008–2010 za leto 2009

I. SPLOŠNE DOLOČBE

1. člen

(vsebina)

S to uredbo se v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 917/2004 z dne 29. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 797/2004 o ukrepih za izboljšanje splošnih pogojev za proizvajanje in trženje čebelarskih proizvodov (UL L št. 163 z dne 30. 4. 2004, str. 83), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (ES) št. 939/2007 z dne 7. avgusta 2007 o spremembi Uredbe (ES) št. 917/2004 o podrobnih pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 797/2004 o ukrepih za izboljšanje splošnih pogojev za proizvajanje in trženje čebelarskih proizvodov (UL L št. 207 z dne 8. 8. 2007, str. 3), in za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1234/2007 z dne 22. oktobra 2007 o vzpostavitvi skupne ureditve kmetijskih trgov in o posebnih določbah za nekatere kmetijske proizvode (“Uredba o enotni SUT”), (UL L št. 299 z dne 16. 11. 2007, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (ES) št. 361/2008 (UL L št. 121 z dne 14. 4. 2008, str. 1), ter Odločbe Komisije z dne 14. 8. 2007 o odobritvi programa za izboljšanje proizvodnje in trženja čebelarskih proizvodov, ki ga je predložila Slovenija v skladu z Uredbo Sveta (ES) št. 797/2004 (Uradno obvestilo Stalnega predstavništva Republike Slovenije pri Evropski uniji, Bruselj, S-G, Greffe (2007) D/205049 z dne 14. 8. 2007), in vseh sprememb, ki jih je Komisija odobrila, določajo ukrepi za izvajanje Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2008–2010 za leto 2009.

2. člen

(ukrepi)

V letu 2009 se bodo v skladu s to uredbo izvajali naslednji ukrepi:
– tehnična pomoč čebelarjem;
– nadzor nad varozo;
– kakovost medu;
– obnavljanje čebeljega fonda in
– aplikativne raziskave v čebelarstvu.

3. člen

(sredstva)

(1) Upravičencem se za izvajanje ukrepov iz 2. člena te uredbe izplačajo sredstva največ v višini, določeni za posamezen ukrep v skladu s Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2008–2010 za leto 2009, ki ga je odobrila Komisija.
(2) Polovico sredstev za ukrepe predvidene v 2. členu te uredbe zagotovi Republika Slovenija, polovico pa Evropska unija.

4. člen

(časovni načrt in vlaganje vlog)

(1) Ukrepi iz te uredbe se začnejo izvajati naslednji dan po uveljavitvi te uredbe in morajo biti izvedeni do 31. avgusta 2009. Izplačevati se začnejo iz sredstev proračuna Republike Slovenije za leto 2009 in se izplačajo do 15. oktobra 2009.
(2) Upravičenec pošlje vlogo za uveljavljanje povračila stroškov namenjenih izvedbi posameznih ukrepov na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe, na Agencijo Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija). Vloge za uveljavljanje povračila stroškov je treba vložiti na agencijo najpozneje do 31. avgusta 2009. Vloge, vložene po 31. avgustu 2009, se zavržejo.
(3) Potrdila, izpiske in druge podatke o dejstvih iz uradnih evidenc, ki jih vodijo upravni organi in drugi državni organi, organi lokalnih skupnosti ali nosilci javnih pooblastil, ki jih je treba priložiti zahtevku kot dokazilo na podlagi te uredbe, pridobi organ, ki odloča o zahtevku upravičenca.

5. člen

(vrnitev sredstev)

Upravičenec, za katerega se ugotovi, da je sredstva pridobil nezakonito ali jih porabil nenamensko, mora vrniti vsa pridobljena sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.

II. TEHNIČNA POMOČ ČEBELARJEM

6. člen

(namen in skupna višina sredstev)

(1) Namen ukrepov iz tega poglavja je podpora posodobitvi čebelarstva s sofinanciranjem določene čebelarske opreme ali pomoč čebelarjem začetnikom.
(2) Skupna višina sredstev za namen tehnične pomoči čebelarjem je 80.000 eurov.

7. člen

(finančne določbe)

(1) Agencija pripravi in izvede javni poziv za ukrepa predvidena v tem poglavju.
(2) Agencija vloge za ukrep tehnične pomoči obravnava po vrstnem redu oddaje vlog oziroma po vrstnem redu popolnosti vlog do porabe sredstev. Če so posamezne vloge oddane hkrati, agencija izvede žrebanje o določanju vrstnega reda prispelih vlog.
(3) Upravičencem, ki je v letu 2008 uveljavljal in prejel povračilo dela stroškov po ukrepu iz 7. člena Uredbe o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2008–2010 za leto 2008 (Uradni list RS, št. 105/07), ni upravičen do dodelitve sredstev za namen iz 6. člena te uredbe.
(4) Upravičencem se priznajo tisti stroški, ki so nastali med 16. oktobrom 2007 in 31. avgustom 2009 in upravičencu niso bili izplačani že v programskem obdobju od 16. oktobra 2007 do 31. avgusta 2008 na podlagi Uredbe o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2008–2010 za leto 2008 (Uradni list RS, št. 105/07).

1. Sofinanciranje čebelarske opreme

8. člen

(sofinanciranje nakupa čebelarske opreme)

Čebelarska oprema, za katero je mogoče uveljavljati sofinanciranje nakupa, je naslednja:
– čebelji panji in oprema za panje za čebelarje, ki čebelarijo z do 40 čebeljimi družinami;
– zaščitna oprema;
– ometalnik;
– smukalnik cvetnega prahu;
– čistilnik za cvetni prah;
– mlin za cvetni prah;
– sušilnik za cvetni prah;
– točila do vključno osem satov in dodatna oprema za točila;
– ustrezna posoda za skladiščenje medu, matičnega mlečka, cvetnega prahu, propolisa, čebeljega voska in čebeljega strupa;
– cedilna posoda;
– črpalka za med;
– naprave za utekočinjenje medu;
– mešalnik in mešalna palica za kremni med;
– refraktometer;
– konduktometer;
– separator medu, voska, matičnega mlečka;
– polnilna naprava za med;
– stroj za etiketiranje steklene embalaže;
– krožna dozirna miza;
– cisterna za homogenizacijo;
– vozički za prevoz;
– kontrolne tehtnice in elektronski sistemi za nadzor donosov;
– agregat;
– posoda za odkrivanje satov;
– kuhalnik voščin;
– preša;
– topilniki voska;
– parni uparjalnik za voščine;
– posode za vlivanje voska;
– kalup za vlivanje satnic;
– inkubator za shranjevanje matičnjakov do 70 celic;
– pribor za vzrejo in označevanje matic;
– prenosna klimatska naprava;
– čebelarski pribor, kadilniki, orodje za delo v panju, žičenje v skupnem znesku največ do 100 eurov;
– prikolice, prirejene za prevoz čebel na čebeljo pašo, z nosilnostjo do 1000 kg.

9. člen

(pogoji za sofinanciranje)

(1) Upravičenci za sofinanciranje čebelarske opreme morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– vpisani morajo biti v Centralni register čebelnjakov, ki ga vodi Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo);
– upravičenec, ki je pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ne sme biti v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije;
– vsi računi in dokazila o plačilih za čebelarsko opremo se morajo glasiti na upravičenca;
– zavezati se morajo, da bodo opremo, ki jim je bila sofinancirana, uporabljali še najmanj pet let po prejemu pomoči, razen ob morebitni višji sili. Kot višja sila se po tej uredbi štejejo: smrt prejemnika sredstev (velja za fizične osebe), dolgotrajna nezmožnost prejemnika sredstev za delo (velja za fizične osebe), razlastitev velikega dela kmetijskega gospodarstva, če tega ni bilo mogoče pričakovati na dan prevzema obveznosti, uničenje čebelnjakov na kmetijskem gospodarstvu zaradi nesreče, kužna živalska bolezen, ki prizadene vse čebelje družine ali njihov del. O višji sili mora upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti pristojni organ in predložiti ustrezna dokazila v 10 delovnih dneh od dneva, ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
(2) Če se upravičenec v skladu s predpisi o javnih naročilih šteje za naročnika, mora predložiti izjavo, da je bil postopek izbire dobavitelja izveden v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 126/06 – ZJN-2).

10. člen

(finančne določbe)

(1) Upravičenci, ki so opravili usposabljanje, povezano s Smernicami dobrih higienskih navad v čebelarstvu, oziroma imajo vzpostavljen lastni sistem HACCP, so upravičeni do sofinanciranja v višini 50 odstotkov skupne vrednosti nakupa opreme iz 8. člena te uredbe.
(2) Upravičenci, ki niso opravili usposabljanja, povezanega s Smernicami dobrih higienskih navad v čebelarstvu, oziroma nimajo vzpostavljenega lastnega sistema HACCP, so upravičeni do sofinanciranja v višini 30 odstotkov skupne vrednosti nakupa opreme iz 8. člena te uredbe.
(3) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena je najvišja mogoča podpora v letu 2009 po upravičencu:
– ki čebelari z 1 do 10 čebeljimi družinami: 100 eurov;
– ki čebelari z 11 do 40 čebeljimi družinami: 14 eurov na panj, pri čemer je najnižji skupni znesek nakupa 100 eurov;
– ki čebelari z 41 ali več čebeljimi družinami: 14 eurov na panj, pri čemer je najnižji skupni znesek nakupa 500 eurov.
(4) Agencija preveri v centralnem registru čebelnjakov število čebeljih družin, za katero upravičenec vlaga vlogo za podporo nakupu čebelarske opreme.
(5) Prejšnji odstavek ne velja za upravičence, ki z dnem zadnjega popisa čebeljih družin še niso imeli čebelnjaka. Zanje velja stanje, ki so ga sporočili v skladu s predpisom, ki ureja označevanje čebel.

11. člen

(stroški)

(1) Upravičeni stroški za sofinanciranje čebelarske opreme so stroški nakupa čebelarske opreme iz 8. člena te uredbe.
(2) Neupravičeni stroški za sofinanciranje čebelarske opreme so:
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– DDV;
– stroški nakupa rabljenih panjev;
– stroški tekočega poslovanja (stroški vzdrževanja, najema itd.);
– stroški nakupa rabljene opreme;
– bančni stroški.

2. Pomoč čebelarjem začetnikom

12. člen

(financiranje prvega nakupa)

(1) Čebelarju začetniku se financira nakup treh novih naseljenih panjev. Uveljavljajo se lahko samo stroški nakupa treh novih panjev in treh čebeljih družin skupaj (treh naseljenih panjev).
(2) Višina sredstev za financiranje prvega nakupa treh novih naseljenih panjev je največ do 500 eurov.
(3) Prvi nakup naseljenih panjev se čebelarju začetniku financira samo enkrat.

13. člen

(stroški)

(1) Upravičeni stroški za pomoč čebelarjem začetnikom so stroški nakupa treh naseljenih panjev.
(2) Neupravičeni stroški za pomoč čebelarjem začetnikom so:
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– DDV;
– stroški nakupa rabljenih panjev;
– stroški tekočega poslovanja (npr. stroški vzdrževanja, najema itd.);
– bančni stroški;
– stroški nakupa čebeljih družin pasem, ki niso kranjske čebele.

14. člen

(pogoji za čebelarje začetnike)

Čebelar začetnik mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ob oddaji vloge mora biti star najmanj 15 let;
– ob oddaji vloge za povračilo sredstev za nakup panjev in čebeljih družin mora biti vpisan v Centralni register čebelnjakov;
– ne sme biti vpisan v Centralni register čebelnjakov več kot eno leto;
– če pri oddaji vloge še ni dopolnil 18 let, mora imeti pisno soglasje staršev za izvajanje tega ukrepa;
– vsi računi in dokazila o plačilih se morajo glasiti na ime upravičenca;
– v dveh letih po prejemu pomoči po tem členu mora opraviti usposabljanje za čebelarstvo;
– zavezati se mora, da bo čebelaril najmanj pet let po prejemu pomoči za ta ukrep.

III. NADZOR NAD VAROZO

15. člen

(namen in skupna višina sredstev)

(1) Namen ukrepa iz tega poglavja je nadzor nad varozo z enotnim zatiranjem varoj pri vseh registriranih čebelarjih.
(2) Skupna višina sredstev za ukrep nadzora nad varozo je 452.000 eurov.

16. člen

(program zatiranja varoj)

(1) Podlaga za izvajanje ukrepa zatiranja varoj je operativni program zatiranja varoj, ki ga pripravi Univerza v Ljubljani, Veterinarska fakulteta, Nacionalni veterinarski inštitut (v nadaljnjem besedilu: VF NVI) v soglasju z Veterinarsko upravo Republike Slovenije. Program vsebuje način zatiranja varoj za konvencionalne in ekološke čebelarje.
(2) Operativni program iz prejšnjega odstavka določa zlasti:
– določitev sredstev za zatiranje varoj v letu 2009,
– način spremljanja naravnega odpada varoj, tudi za ekološke čebelarje,
– določitev termina začetka dobave sredstev za zatiranje varoj in začetka zatiranja,
– način izdaje sredstva za zatiranje varoj,
– način zatiranja varoj,
– vodenje evidenc,
– spremljanje učinkovitosti zatiranja varoj,
– nadzor nad izvajanjem programa,
– naloge in način sodelovanja s priznano rejsko organizacijo za kranjsko čebelo (v nadaljnjem besedilu: PRO),
– finančno ovrednotenje in način zagotavljanja finančnih sredstev,
– upravičeni stroški.
(3) Operativni program potrdi z odločbo minister, pristojen za kmetijstvo (v nadaljnjem besedilu: minister).

17. člen

(izbira dobavitelja)

Ministrstvo na podlagi operativnega programa iz prejšnjega člena izvede javni razpis za dobavitelja sredstev za zatiranje varoj.

18. člen

(izvedba programa zatiranja varoj)

(1) Izbrani dobavitelj iz prejšnjega člena sredstva za zatiranje varoj dostavi na enote VF NVI po operativnem programu zatiranja varoj, kakor je določen v 16. členu te uredbe.
(2) Sredstva za zatiranje varoj se preko veterinarjev VF NVI v obdobju, ki je določeno v operativnem programu, razdelijo vsem čebelarjem na enoten način. VF NVI glede obveščanja čebelarjev in drugih izvedbenih postopkov sodeluje s PRO.

19. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičeni stroški nadzora nad varozo so:
– celotni stroški nakupa sredstev za zatiranje varoj dobavitelja, izbranega z javnim razpisom,
– stroški izvedbe operativnega programa iz 16. člena.
(2) Neupravičeni stroški nadzora nad varozo so stroški VF NVI in PRO, ki niso določeni v operativnem programu zatiranja varoj, kakor je določeno v 16. členu te uredbe.

20. člen

(upravičenci in pogoji za upravičence)

(1) Upravičenci so dobavitelj sredstev za zatiranje varoj, izbran z javnim razpisom iz 17. člena te uredbe, VF NVI in PRO.
(2) Upravičenec dobavitelj sredstev za zatiranje varoj mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– dobaviti mora sredstva za zatiranje varoj v rokih, kot je določeno v operativnem programu,
– sredstva za zatiranje varoj mora dobaviti enotam VF NVI,
– biti mora uradni zastopnik oziroma dobavitelj proizvajalca v RS,
– izpolnjevati mora druge pogoje, določene z javnim razpisom.
(3) Upravičenec VF NVI mora za pridobitev sredstev izpolnjevati naslednje pogoje:
– izvesti mora operativni program iz 16. člena te uredbe,
– pripraviti mora poročilo o učinkovitosti sredstev za zatiranje varoj
– pri razdeljevanju sredstev za zatiranje varoj mora sodelovati s PRO.
(4) Upravičenec PRO mora za pridobitev sredstev izpolnjevati naslednji pogoj, in sicer, da izvede potrebno obveščanje čebelarjev po operativnem programu iz 16. člena te uredbe.

21. člen

(vloga)

(1) Upravičenci oddajo vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(2) Vlogi se mora priložiti:
– za upravičenca, ki je izbran z javnim razpisom iz 17. člena te uredbe: račun za nakup sredstev za zatiranje varoj, dokazilo o količini in vrsti dobavljenega sredstva za zatiranje varoj VF NVI – ju;
– za upravičenca VF NVI: operativni program, obračun upravičenih stroškov z dokazili, končno poročilo o izvedbi operativnega programa;
– za upravičenca PRO: obračun upravičenih stroškov in dokazila o plačilu računov.

IV. KAKOVOST MEDU

22. člen

(namen in skupna višina sredstev)

(1) Namen ukrepov iz tega poglavja je sofinanciranje spremljanja kakovosti medu in izboljševanje njegove kakovosti.
(2) Skupna višina sredstev za ukrepa iz tega poglavja je 68.000 eurov.

1. Interna kontrola medu

23. člen

(program interne kontrole medu)

(1) PRO pripravi dvoletni program interne kontrole medu. Program z odločbo potrdi minister.
(2) Program iz prejšnjega odstavka določa zlasti:
– vrste analiz, ki se izvajajo v letu 2009 in 2010 (fizikalno-kemične analize, mikroskopske analize, senzorične analize, analize ostankov zaščitnih sredstev in zdravil za zatiranje parazitov in bolezni čebel),
– način vzorčenja medu,
– zaščitna sredstva in zdravila za zatiranje parazitov (akaricidov), ki se analizirajo v medu,
– antibiotike in sulfonamide, ki se analizirajo v medu,
– poročanje o izsledkih in
– upravičene stroške.
(3) Program iz prvega odstavka tega člena mora PRO predložiti ministrstvu najpozneje 30 dni po začetku veljavnosti te uredbe.
(4) Fizikalno-kemične analize, mikroskopske analize ter senzorične analize izvaja laboratorij PRO.
(5) Analize ostankov zaščitnih sredstev in zdravil za zatiranje parazitov in bolezni čebel izvaja druga priznana organizacija za kranjsko čebelo – Kmetijski inštitut Slovenije (v nadaljnjem besedilu: DPO).
(6) Izvajalca analiz iz četrtega in petega odstavka tega člena izvajata tudi analize iz ocenjevanja medu po programu iz prvega odstavka 27. člena te uredbe.

24. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičeni stroški interne kontrole medu so:
– stroški PRO pri pripravi programa iz prvega odstavka prejšnjega člena (delo članov strokovne komisije, stroški, povezani z delom, materialni stroški, najem prostora);
– stroški izvedbe laboratorijskih analiz medu iz drugega odstavka prejšnjega člena.
(2) Neupravičeni stroški interne kontrole so:
– stroški, ki niso izrecno določeni v programu iz prvega odstavka prejšnjega člena;
– DDV;
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– stroški tekočega poslovanja (stroški vzdrževanja, najema itd.);
– stroški nakupa laboratorijske opreme;
– bančni stroški;
– stroški analize medu, ki ni slovenskega porekla.

25. člen

(upravičenci in vloga)

(1) Upravičenca sta PRO in DPO za izvajanje interne kontrole iz 23. člena te uredbe.
(2) Upravičenec odda vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(3) Vlogi se mora priložiti:
– končno poročilo, ki vsebuje število analiziranih vzorcev medu, seznam opravljenih analiz po posameznem čebelarju;
– seznam opravljenih analiz za posamezen vzorec.

26. člen

(finančna določba)

Višina sredstev, namenjena interni kontroli medu, je 35.000 eurov.

2. Ocenjevanje medu

27. člen

(ocenjevanje medu)

(1) PRO pripravi letni program ocenjevanja medu slovenskega porekla. Program potrdi z odločbo minister.
(2) Letni program določa zlasti način in izvedbo ocenjevanja medu, pogoje za izvajalce, pogoje za izvedbo ocenjevanja medu in upravičene stroške.
(3) Program iz prvega odstavka tega člena izvaja PRO, ki izbere tudi izvajalce ocenjevanja medu.
(4) Izbrani izvajalci ocenjevanja medu z ministrstvom sklenejo pogodbo o izvajanju programa ocenjevanja medu.
(5) Prireditev ocenjevanja medu vsebuje senzorične ocene vzorcev z vsemi spremljajočimi dejavnostmi, kot so: prevzem, številčenje, priprava vzorcev s pripravo seznama, merjenje vsebnosti vode in električne prevodnosti ter morebitne termične obdelave vzorcev že pred ocenjevanjem medu ter laboratorijske analize vzorcev po predpisu o medu ter analize ostankov zaščitnih sredstev in zdravil za zatiranje parazitov in bolezni čebel. Laboratorijske analize opravljata izvajalca, določena v 23. členu te uredbe.

28. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičencem, ki so izbrani izvajalci ocenjevanja medu, se priznajo tisti stroški, ki so nastali med 16. oktobrom 2007 in 31. avgustom 2009 in jim niso bili izplačani že v programskem obdobju od 16. oktobra 2007 do 31. avgusta 2008 na podlagi Uredbe o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2008–2010 za leto 2008 (Uradni list RS, št. 105/07).
(2) Upravičeni stroški ocenjevanja medu so:
– stroški PRO pri pripravi programa iz prvega odstavka prejšnjega člena (delo članov strokovne komisije, stroški, povezani z delom, materialni stroški, najem prostora);
– stroški izvedbe ocenjevanja medu iz programa iz prvega odstavka prejšnjega člena skupaj s stroški najema potrebnih zmogljivosti za izvedbo;
– stroški senzoričnih ocen in laboratorijskih analiz posameznih ocenjevanih vzorcev.
(3) Neupravičeni stroški ocenjevanja medu so:
– stroški, ki niso izrecno določeni v programu iz prvega odstavka prejšnjega člena;
– stroški kulturnih, zabavnih in drugih nestrokovnih programov na prireditvi ter pogostitev gostov ali strokovnih komisij;
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– DDV;
– bančni stroški;
– stroški ocene medu, ki ni slovenskega porekla.

29. člen

(upravičenci in vloga)

(1) Upravičenci so PRO za uveljavljanje upravičenih stroškov iz programa ocenjevanja medu slovenskega porekla iz 27. člena te uredbe in stroškov izvedbe fizikalno-kemičnih, mikroskopskih ter senzoričnih laboratorijskih analiz, DPO za stroške izvedbe analiz ostankov zaščitnih sredstev in zdravil za zatiranje parazitov in bolezni čebel ter izbrani izvajalci ocenjevanja medu.
(2) Upravičenec odda vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(3) PRO mora vlogi priložiti dokazila za upravičene stroške pri pripravi programa iz prvega odstavka 27. člena.
(4) Izvajalci ocenjevanja medu morajo vlogi priložiti:
– končno poročilo, ki vsebuje število ocenjenih vzorcev,
– obračun upravičenih stroškov z dokazili.
(5) Izvajalca laboratorijskih analiz (PRO in DPO) morata vlogi priložiti:
– končno poročilo, ki vsebuje število analiziranih vzorcev medu in seznam opravljenih analiz po posameznem čebelarju;
– seznam opravljenih analiz za posamezen vzorec.

30. člen

(finančna določba)

Višina sredstev, namenjena ocenjevanju medu, je 33.000 eurov.

V. OBNAVLJANJE ČEBELJEGA FONDA

31. člen

(namen in skupna višina sredstev)

(1) Namen ukrepa iz tega poglavja je vzreja kakovostnih matic kranjske čebele z ocenjevanjem lastnosti in kakovosti čebeljih družin v vzrejališčih.
(2) Skupna višina sredstev za ukrepe iz tega poglavja je 48.338 eurov.
(3) DPO pripravi dvoletna programa za izvedbo obeh ukrepov iz tega poglavja. Programa z odločbo potrdi minister.
(4) Programa iz prejšnjega odstavka tega člena mora DPO predložiti ministrstvu najpozneje 30 dni po začetku veljavnosti te uredbe.

1. Direktno testiranje čebeljih družin

32. člen

(direktno testiranje čebeljih družin)

(1) DPO pripravi program spremljanja in ocenjevanja kakovosti obstoječega čebeljega fonda z direktnim testom čebeljih družin v vzrejališčih čebeljih matic, ki vsebuje tudi višino podpore po posameznih nalogah, ki jih mora izvajati vzrejališče oziroma vzrejevalci, ter izdela poročilo in izbere vzrejališča, vzrejevalce in nosilce vzrejne dejavnosti, ki bodo izvajali program. Program vsebuje tudi seznam vzrejališč, vzrejevalcev in nosilcev vzrejne dejavnosti, ki bodo izvajali direktni test. Vzrejališča oziroma vzrejevalci in nosilci vzrejne dejavnosti z ministrstvom sklenejo pogodbo o izvajanju direktnega testa.
(2) Program iz prejšnjega odstavka tega člena izvaja DPO.

33. člen

(pogoji za vzrejališča, vzrejevalce in nosilce vzrejne dejavnosti)

Vzrejališča, vzrejevalci in nosilci vzrejne dejavnosti, ki so upravičeni do sredstev iz tega ukrepa, morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– čebelnjaki, ki delujejo v okviru odobrenega vzrejališča, morajo biti vpisani v Centralni register čebelnjakov;
– vzrejališče mora biti odobreno z odločbo ministra;
– če je vzrejevalec ali nosilec vzrejne dejavnosti pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ne sme biti v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije;
– vzrejevalec ali nosilec vzrejne dejavnosti mora izvajati program direktnega testiranja iz 32. člena te uredbe in izsledke sporočiti DPO v roku, določenem v programu.

34. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičeni stroški direktnega testiranja so:
– stroški DPO za pripravo programa in izdelavo poročila iz prvega odstavka 32. člena te uredbe (delo članov strokovne komisije, stroški, povezani z delom, materialni stroški, najem prostora, stroški priprave končnega poročila);
– stroški izvedbe direktnega testiranja po programu iz 32. člena te uredbe.
(2) Neupravičeni stroški direktnega testiranja so:
– stroški, ki niso izrecno določeni v programu iz 32. člena te uredbe;
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– bančni stroški;
– stroški opravil, ki jih morajo vzrejališča opravljati na podlagi predpisov, ki določajo pogoje za odobritev vzrejališč čebeljih matic.

35. člen

(upravičenci in vloga)

(1) Upravičenci so DPO za stroške priprave programa, zbiranje vlog in izdelavo poročila iz 32. člena te uredbe ter vzrejevalci in nosilci vzrejne dejavnosti iz 33. člena te uredbe, ki delujejo v okviru odobrenega vzrejališča ter izvajajo odbiro v čebelnjaku, ki je vključen v vzrejališče za stroške izvedbe direktnega testiranja.
(2) Upravičenec odda vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(3) DPO mora vlogi priložiti:
– končno poročilo, ki vsebuje izsledke direktnega testiranja skupaj z uporabljenimi metodami;
– obračun upravičenih stroškov iz 34. člena te uredbe z dokazili.
(4) Vzrejevalec ali nosilec vzrejne dejavnosti mora vlogi priložiti:
– izjavo o opravljeni storitvi;
– potrdilo DPO o posredovanih podatkih glede izvedenih del;
– obračun upravičenih stroškov glede na dejansko izvedena dela.

36. člen

(finančna določba)

Višina sredstev, namenjena direktnemu testiranju čebeljih družin, je 22.338 eurov.

2. Spremljanje kakovosti vzrejenih matic kranjske čebele

37. člen

(spremljanje kakovosti vzrejenih matic kranjske čebele)

(1) DPO pripravi program spremljanja kakovosti čebeljih matic, ki ga z odločbo potrdi minister. Program mora vsebovati najmanj opis problematike, cilje naloge, material in metode dela, dinamiko izvajanja naloge, potrebno opremo in pričakovane rezultate. Vsebovati mora tudi seznam upravičenih stroškov z višino sredstev po opravilih oziroma stroških in seznam pri nalogi sodelujočih kadrov.
(2) Kakovosti vzrejenih matic kranjske čebele spremlja DPO.

38. člen

(upravičenec in vloga)

(1) Upravičenec je DPO, ki je upravičenec do podpore iz tega ukrepa.
(2) Upravičenec odda vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(3) Vlogi se mora priložiti:
– končno poročilo, ki vsebuje izide spremljanja kakovosti vzrejenih čebeljih matic skupaj z uporabljenimi metodami;
– obračun upravičenih stroškov in dokazila.

39. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičeni stroški spremljanja kakovosti vzrejenih matic so:
– stroški DPO pri pripravi programa iz prvega odstavka 37. člena te uredbe (delo članov strokovne komisije, stroški, povezani z delom, materialni stroški, najem prostora);
– stroški izvedbe spremljanja kakovosti vzrejenih matic kranjske čebele po programu iz 37. člena te uredbe.
(2) Neupravičeni stroški spremljanja kakovosti vzrejenih matic so:
– stroški, ki niso izrecno določeni v programu iz 37. člena te uredbe;
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– bančni stroški;
– stroški opravil DPO, ki so že financirana iz javnih sredstev.

40. člen

(finančna določba)

Višina sredstev, namenjena spremljanju kakovosti vzrejenih matic kranjske čebele, je 26.000 eurov.

VI. APLIKATIVNE RAZISKAVE V ČEBELARSTVU

41. člen

(namen in skupna višina sredstev)

(1) Namen ukrepov iz tega poglavja je raziskava delovanja akaricida na varoje in čebele ter preverjanje uporabnosti akaricida v čebelarstvu. Naloga je dveletna.
(2) Skupna višina sredstev za aplikativne raziskave v čebelarstvu je 40.000 eurov.

42. člen

(raziskovalno-razvojna naloga ugotavljanja vplivov akaricida na čebele in varoje ter učinkovitosti za zatiranje varoj v čebelarstvu)

(1) Cilj raziskave je ugotoviti toksičnost preiskovanega akaricida za čebele (delavke in matice) in varoje ter ugotoviti učinkovitosti in možnosti široke uporabe akaricida za zatiranje varoj v čebelarstvih.
(2) DPO in VF NVI pripravita dveletni raziskovalno-razvojni nalogi, potrdi pa ju z odločbo minister. Raziskovalno-razvojno nalogo Ugotavljanje vplivov akaricida na čebele in varoje pripravi in izvede DPO, raziskovalno-razvojno nalogo Preverjanje uporabnosti akaricidov v praksi pa pripravi in izvede VF NVI.
(3) Medsebojna razmerja med agencijo DPO ter VF NVI glede realizacije raziskovalne naloge iz prejšnjega člena se določijo s pogodbo.

1. Raziskava ugotavljanja vplivov akaricida na čebele in varoje

43. člen

(raziskava ugotavljanja vplivov akaricida na čebele in varoje)

Raziskovalno-razvojno nalogo Ugotavljanje vplivov akaricida na čebele in varoje opravi DPO, ki mora tudi zagotoviti njeno objavo na ustrezni znanstvenoraziskovalni in praktični čebelarski ravni.

44. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičeni stroški za ugotavljanje vplivov akaricida so stroški izvedbe raziskovalno-razvojnega dela naloge iz 43. člena te uredbe.
(2) Neupravičeni stroški za ugotavljanje vplivov akaricida so:
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– bančni stroški;
– stroški tekočega poslovanja (stroški vzdrževanja, najema itd.);
– stroški opravil, ki so že financirana iz javnih sredstev.

45. člen

(upravičenec in vloga)

(1) Upravičenec do povrnitve stroškov iz prejšnjega člena je DPO.
(2) Upravičenec odda vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(3) Vlogi se mora priložiti:
– končno poročilo po prvem letu izvedbe raziskovalno-razvojne naloge, ki vsebuje izsledke analiz delovanja akaricida na čebele in varoje;
– obračun upravičenih stroškov z dokazili.

46. člen

(finančna določba)

Višina sredstev, namenjena raziskovalno-razvojni nalogi ugotavljanja vplivov akaricida na čebele in varoje, je 20.000 eurov.

2. Raziskava preverjanja uporabnosti akaricida v praksi

47. člen

(raziskava preverjanja uporabnosti akaricida v praksi)

Raziskovalno-razvojno nalogo Preverjanje uporabnosti akaricida v praksi opravi VF NVI, ki mora tudi zagotoviti objavo izsledkov na ustrezni znanstvenoraziskovalni ravni in uporabnost izsledkov za čebelarsko prakso.

48. člen

(upravičenost stroškov)

(1) Upravičeni stroški preverjanja uporabnosti akaricida v praksi so stroški izvedbe raziskovalno-razvojnega dela naloge VF NVI iz 47. člena te uredbe.
(2) Neupravičeni stroški preverjanja uporabnosti akaricida v praksi so:
– stroški plačila carin in dajatev pri uvozu;
– bančni stroški;
– stroški tekočega poslovanja (stroški vzdrževanja, najema itd.);
– stroški opravil, ki so že financirana iz javnih sredstev.

49. člen

(upravičenec in vloga)

(1) Upravičenec do povrnitve stroškov iz prejšnjega člena je VF NVI.
(2) Upravičenec odda vlogo na obrazcu, ki je kot priloga 1 sestavni del te uredbe.
(3) Vlogi mora priložiti:
– letno poročilo oziroma izsledke učinkovitosti uporabe akaricida v čebelarstvu;
– obračun upravičenih stroškov z dokazili.

50. člen

(finančna določba)

Višina sredstev, namenjena raziskovalno-razvojni nalogi preverjanja uporabnosti akaricida v praksi, je 20.000 eurov.

VII. LETNO POROČILO IZVAJALCEV PROGRAMA UKREPOV V ČEBELARSTVU ZA LETO 2009

51. člen

(namen)

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano lahko oceni primernost posameznih ukrepov na podlagi programov in končnih poročil, ki so del vlog posameznih upravičencev (razen upravičencev pri ukrepu tehnične pomoči) ter predlaga spremembe Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2008–2010 zaradi zagotovitve namenske in upravičene porabe sredstev glede na potrebe čebelarstva.

VIII. KONČNA DOLOČBA

52. člen

(začetek veljavnosti)

Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.

Št. 00715-28/2008/4

Ljubljana, dne 20. novembra 2008

EVA 2008-2311-0076

Vlada Republike Slovenije

Janez Janša l.r.
Predsednik

boriss
Site Admin
PrispevkovCOLON 3074
PridruženCOLON So Sep 08, 2007 9:23 am

OdgovorCOLON # 31069Odgovor boriss
Če Dec 04, 2008 9:48 am

meni zgornji spisek opreme deluje kot podpiranje vrtičkarstva v čebelarstvu. Nič resnega ne moreš kupiti. Ne vem sicer zakaj imajo omejitev na panj? Saj oprema tako ali tako ni primerna za veliko čebelarstvo.

Mandelj
PrispevkovCOLON 306
PridruženCOLON Če Apr 10, 2008 1:58 pm
KrajCOLON Muljava

OdgovorCOLON # 33495Odgovor Mandelj
So Mar 14, 2009 8:34 pm

Lepo pozdravljeni, upam, da ne odpiram zopet teme, ki je že bila obravnavana, če pa se že vnaprej opravičujem :lol:

Prosil bi vas če mi svetujete oziroma me razsvetlite, kako je s to državno subvencijo do 500 evrov za začetnike. Pač kot sem bral izpolnjujem vse pogoje, star sem 22 let, čebelaril nisem še nikoli oziroma sem začetnik, doma imamo kmetijo in prostor za čebelce :D

Npr.: nabavil bi 3 panje in osnovno čebelarsko opremo, pač za grobi štart in me zanima:
1. ali moram za subvencijo zaprosit predno se odločim za nakup ali potem ob predložitvi računov,
2. ali bo subvencija v primeru da jo prejmem pokrila celotne stroške treh panjev in opreme do višine 500 evrov ali se to obračuna kako drugače po kakih procentih na vsak kos opreme,
3. ter do kdaj sploh sprejemajo vloge za subvencije oziroma ali je še čas za to.


Že vnaprej se vam najlepše zahvaljujem za pomoč, lp Matej

Uporabniški avatar
cesnikb
PrispevkovCOLON 73
PridruženCOLON Sr Nov 08, 2006 10:43 pm
KrajCOLON Preąnica

OdgovorCOLON # 33499Odgovor cesnikb
So Mar 14, 2009 9:49 pm

Npr.: nabavil bi 3 panje in osnovno čebelarsko opremo, pač za grobi štart in me zanima:
1. ali moram za subvencijo zaprosit predno se odločim za nakup ali potem ob predložitvi računov,
2. ali bo subvencija v primeru da jo prejmem pokrila celotne stroške treh panjev in opreme do višine 500 evrov ali se to obračuna kako drugače po kakih procentih na vsak kos opreme,
3. ter do kdaj sploh sprejemajo vloge za subvencije oziroma ali je še čas za to.


Pozdravljen
sam sem lani koristil pomoč mladim čebelarjem pri prvem nakupu.
najbolje, da se obrneš na
ARSKTRP, Klicni center: tel.: 01/580 77 92, e-mail: aktrp(at)gov.si
najprej kupiš 3 družine in 3 nove panje. Za vse moraš prejeti račun. Potem pa izpolnjeno dokumentacijo pošlješ na ministrstvo. Oni preučijo tvojo vlogo in v kolikor je vse OK, izplačajo največ 500€ subvencije.
ravno tako lahko pokličeš na ČZS ga. Lidija Senič
Lidija Senič – vodja javne svetovalne službe v čebelarstvu
Tel: 01/ 729 61 10, 040 436 515
E – pošta: lidija.senic@czs.si


Upam, da ti je bilo v pomoč

LP
Bogdan

Mandelj
PrispevkovCOLON 306
PridruženCOLON Če Apr 10, 2008 1:58 pm
KrajCOLON Muljava

OdgovorCOLON # 33501Odgovor Mandelj
So Mar 14, 2009 11:08 pm

Hvala za telefonske in hiter odgovor bom sedaj mal okrog poklical, da vidim kaj bodo rekli in kako naprej, hvala šeenkrat

BUTTON_POST_REPLY

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 in 0 gostov