predelava kamiona za prevoz čebel

o panjih, panjskih sistemih in ostali čebelarski opremi

ModeratorCOLON Oldy

milan01
PrispevkovCOLON 6
PridruženCOLON To Feb 12, 2008 9:30 pm

predelava kamiona za prevoz čebel

OdgovorCOLON # 45208Odgovor milan01
So Dec 04, 2010 6:19 pm

Ali ima kdo kakšen načrt ali vsaj sliko predelave kamiona za prevoz čebel.
Nabavil sem kamion in 11 satne panje, zelo bi bil pa vesel, če mi kdo lahko priskoči z kakšno dobro informacijo. Kakšna je lahko širina kasona, da nebi imel preveč problemov pri registraciji, kolikšen mora biti prehod med panji, da lahko še normalno pregleduješ.....???

Grega_L
PrispevkovCOLON 39
PridruženCOLON Sr Dec 31, 2008 9:02 am
KrajCOLON Dob
CONTACTCOLON

OdgovorCOLON # 45210Odgovor Grega_L
So Dec 04, 2010 7:25 pm


Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

Re: predelava kamiona za prevoz čebel

OdgovorCOLON # 45217Odgovor Fizikalec
Ne Dec 05, 2010 8:21 am

milan01 napisal/-aCOLONAli ima kdo kakšen načrt ali vsaj sliko predelave kamiona za prevoz čebel.
Nabavil sem kamion in 11 satne panje, zelo bi bil pa vesel, če mi kdo lahko priskoči z kakšno dobro informacijo. Kakšna je lahko širina kasona, da nebi imel preveč problemov pri registraciji, kolikšen mora biti prehod med panji, da lahko še normalno pregleduješ.....???

Ja in kaj misliš delat fiksno nadgradnjo ali kontejnerski sistem? Fiksne jaz namreč nikoli nebi delal v današnjih časih.
Drugače pa je max. dovoljena širina 255 cm (ni vključeno ogledala ali zadeve katere se zapirajo) max. višina 420 cm dolžina pa je odvina od vozila in nosilnosti.
Previs čez zadnjo os je lahko 2/3 medosja AMPAK treba vedet, da zadnja os ne bo preobremenjena.
Torej narediš tako, da je najbolj štrleći del 255 moje je 239 svetla mera in imam 11+3 panje in je placa še dovolj za delat.


Za kaj več boš mopral postavit konkretna vprašanja, da ti lahko konkretneje odgovorim.

Uporabniški avatar
kravzlj
PrispevkovCOLON 506
PridruženCOLON Sr Jul 30, 2008 6:34 pm
KrajCOLON Zaborąt pri Dolu
CONTACTCOLON

OdgovorCOLON # 45219Odgovor kravzlj
Ne Dec 05, 2010 10:52 am

Hej!

Glede teže, kako računaš? Koliko je največja teža, če je polno čebel in medu?
Samo informativno me zanima
" Vitez ki bije bitko z jedrsko bombo! "

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 45223Odgovor Fizikalec
Ne Dec 05, 2010 3:03 pm

Na homologaciji se en panj računa 62 kg, če se ne motim je že leta nazaj odkar sem to delal torej 62 kgxšt. panjevxteža vozila z nadgradnjo ne sme presegat NDM vozila.
Druga stvar je je previs čez zadnjo os vozila lahko je max 2/3 medosja ampak z tem, da zadnjo os ne preobremeniš.


V bistvu je najbolje delat kontejner ali nadgradno 6m kajti take so cevi, če delamo manj moramo rezat in imamo odpad, če delamo daljše treba štukat in spet s...e.
ZapirNJE VRAT MORA BITI UREJENO Z VAROVANJE (dvojna zapora) in še ene par takih cak je tu samo BV naštevat, če koga konkretno zanima pa lahko povem kaj vem..


Za registracijo je vseeno kaj imamo tam jih to sploh ne zanima PROBLEM je homologacija vozila torej sprememba iz navadnega N2 ali N3 v spec. tovorno "za čebele"

milan01
PrispevkovCOLON 6
PridruženCOLON To Feb 12, 2008 9:30 pm

OdgovorCOLON # 45227Odgovor milan01
Ne Dec 05, 2010 4:24 pm

Nabavil sem MB 11/17, furgon,dolžina 5,20m, širina 2,45m. Imam 36 panjev 11S Krže in 12 panjev 10S. Prostora je za 66 panjev 11S. Letos mislim to napolnit, naslednje leto pa zamenjat 10S z 11S in še dopolnit, da bo kamion popoln.Po informaciji, ki sem jo že dobil računajo panj 64 kg, tako da s težo ne bo težav, ker je nosilnost skoraj 5,5t. Zanima me izdelava oken na strehi, ki je ravna-aluminijasta. Rad bi, da se odpirajo, da gredo čebele lahko ven in da ne zamakajo v dežju in snegu. Zanima me pa tudi kako rešiti tehnico, da je ni treba razbremeniti.

hvala vsem za info

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 45228Odgovor Fizikalec
Ne Dec 05, 2010 4:30 pm

Tole si napisal nekam čudno? Če si kupil furgon pomeni, da zadeva še ni predelana? Kaj imaš ti z tem namen naresti oziroma kakšno predalavo si zamišljaš?
Kr tako stvar nebo šla skoz homologacijo (furgon pomeni stalna zaprta nadgradnja) ni namenjena temu, da se tu kr tako panji zložijo noter oziroma tako homologira. No če ti bo uspalo tudi vredu vendar ti jaz predlagam, da greš malo ti to pogledat kako se to predela, da "zdrži vodo" takole nebi rekel, da bo....

milan01
PrispevkovCOLON 6
PridruženCOLON To Feb 12, 2008 9:30 pm

OdgovorCOLON # 45231Odgovor milan01
Ne Dec 05, 2010 5:24 pm

Seveda, da še ni predelana. Kamion je furgon, fiksna konstrukcija iz železnih cevi in aluminija. Zadaj ima dvojna vrata. Na obeh straneh ima vrata, ki se odpirajo polovica na gor, polovica na dol. Če demontiraš ta vrata dobiš dovolj prostora za 3 panje v višino in dolžino 5,20m. Streha je ravna iz aluminija. Potrebujem samo srednjo oporo za višino in 3x po dolžini, da drži panje. Zadaj pa s strani zaprem, na sredino po postavim vrata in stopnice. Problem vidim v oknih na strehi, ki je ravna, ne bi pa jo rad preurejal. Seveda bo treba homologacijo, A testa pa baje da ne,če ne bom spreminjal zunanjih mer.

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 45233Odgovor Fizikalec
Ne Dec 05, 2010 5:29 pm

Atest več ne obstaja obstaja samo homologacija, če bo šlo na način kot si si ti to zamislil prav. Svetujem pa ti, da greš prvo na LPP ali RTI kamor imaš namen to pelat homologirat, da ne boš presenečen.

Okna so povsod na ravnem delu kot na sliki spodaj
Slika

Za podrobne slike pa se javi na moj PM in napiši mail kamor ti jih pošljem, da ne obremenjujem tule BV tega.

Slivka
PrispevkovCOLON 23
PridruženCOLON To Sep 27, 2011 8:51 pm

OdgovorCOLON # 60508Odgovor Slivka
Če Avg 01, 2013 11:24 pm

Malo sem zmeden, pa bi prosil, če mi kdo lahko razloži:

Fizikalec omenja, da se pri homologaciji šteje 62 kg na panj.
Milan01 omenja, da se pri homologaciji šteje 64 kg na panj.
Fizikalec v temi Kontejnerski sistemi do 3500 skupne mase omenja, da se pri homologaciji šteje 68 kg na panj.
(http://new.slovenski-cebelarji.com/foru ... php?t=4282)

Zakaj take razlike?
Je to fiksno ne glede na to, kako je narejeno - če so posamezni panji je najbrž težje kot če je "omara"?

boriss
Site Admin
PrispevkovCOLON 3074
PridruženCOLON So Sep 08, 2007 9:23 am

OdgovorCOLON # 60509Odgovor boriss
Pe Avg 02, 2013 5:49 am

JA omare so težje - tam do 90 kg/panj vagajo.

Pa sploh ni pomembno kaj ti oni zračunajo. Pomembno je samo to kako ga boš vozil - in rabiš pač nekaj rezerve v nosilnosti da je to varno.

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60510Odgovor Fizikalec
Pe Avg 02, 2013 7:59 am

Ja problem je varnost na homologaciji ti pač lahko rečeš da bo namesto 50 panjev 40 problem je, ker si potem prenaložen stalno. Vsa vozila so koncipirana tako, da se pri prenalaganju ne obnašajo ravno stabilno oziroma varno. Zato je bolje meti 1-2 tone manj kot preveč oziroma vozilo z dovolj nosilnosti.

Slivka
PrispevkovCOLON 23
PridruženCOLON To Sep 27, 2011 8:51 pm

OdgovorCOLON # 60542Odgovor Slivka
Pe Avg 02, 2013 9:43 pm

Omare so težje? Pa sem bil prepričan, da so lažje. No, ja, se zgodi...

Ja, da se vozilo ne sme preobremenjevati, mi je jasno - toliko pa smo strojniki, da to vemo. Konec koncev sem nekaj časa prevažal polpriklopnik (šleper po Slovensko) s kisikovo cisterno, tako da vem, kako se obnaša pod obremenitvijo in kako se obnaša prazen.

Me pa vseeno zanima, koliko kilogramov na panj štejejo pri homologaciji. A jim lahko sam povem, koliko tehta ali imajo predpripravljeno?

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60543Odgovor Fizikalec
Pe Avg 02, 2013 9:46 pm

Imajo oni svoje normative je predpisano kolk se en panj računa tebe bodo sam vprašali kolk panjev bo gor pa nč drugo...

boriss
Site Admin
PrispevkovCOLON 3074
PridruženCOLON So Sep 08, 2007 9:23 am

OdgovorCOLON # 60544Odgovor boriss
Pe Avg 02, 2013 9:49 pm

10 satni AŽ panj (20 satov) mora biti že zelo poln da tehta 68 kg.

11+3 (28 satov) omara je pri 68 kilah še na pol prazna. Res fino je točiti tam od 85 kil naprej.

Slivka
PrispevkovCOLON 23
PridruženCOLON To Sep 27, 2011 8:51 pm

OdgovorCOLON # 60545Odgovor Slivka
Pe Avg 02, 2013 9:51 pm

Fizikalec napisal/-aCOLONImajo oni svoje normative je predpisano kolk se en panj računa tebe bodo sam vprašali kolk panjev bo gor pa nč drugo...
In koliko računajo na panj? Da ne povem preveč, pa bo preseglo nosilnost...

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60546Odgovor Fizikalec
Pe Avg 02, 2013 9:56 pm

nekje 62-68 ne vem točno je že leta nazaj odkar sem jaz pripravljal tehnično dokumentacijo za homologacijo za mojega.

levstek008
PrispevkovCOLON 1676
PridruženCOLON Če Maj 22, 2008 1:46 pm

OdgovorCOLON # 60547Odgovor levstek008
Pe Avg 02, 2013 11:26 pm

Huh Danilo....a nimaš ti "merđota" (mercedes-benz) na blazinah in menjalne kesone?? In na teh menjalnih kesonih postavljene panje??
SAMO MRTVA VAROJE JE DOBRA VAROJA!!

Lp Matej
___________
skyp:levstek008

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60551Odgovor Fizikalec
So Avg 03, 2013 9:28 pm

Hja kaj takega žal nebi mogo homologirat imam mercedesa in zlagam tud z blazinami ampak mal "drgač" :D (ceneeeeje)

Slivka
PrispevkovCOLON 23
PridruženCOLON To Sep 27, 2011 8:51 pm

OdgovorCOLON # 60555Odgovor Slivka
So Avg 03, 2013 11:05 pm

Samo res.
Se bom moral usest in preračunati, kako bi šlo skozi.

Navaden transportni kontejner na podpornih nogah (tako imenovan "skarabej"), ki je dolg 6058 cm, širok 2438 cm in visok 2591 cm, košta okoli 2400€. Če ga predelam v čebelnjak, mi ni potrebno delat nobene homologacije, ker je to zgolj in samo tovor.
Za prevoz pa naročim katerikoli tovornjak kontejnerskega režima, da mi zadevo prepelje na željeno mesto. Najbrž bi bilo ceneje od registracije, zavarovanja, tehničnega pregleda (ja, vem, mobilni čebelnjaki se registrirajo zelo poceni), nafte in vseh ostalih stroškov (servis naj bi se opravil enkrat letno ne glede na kilometre, ker olje pač stara in zgubi svoje mazalne sposobnosti, tudi guminasti deli in pnevmatike z leti preperijo, čeprav niso obrabljeni),...

Da ne odkrivam tople vode - je kdo kdaj mogoče že naredil primerjavo stroškov?

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60560Odgovor Fizikalec
Ne Avg 04, 2013 10:22 am

To je teoretično zelo fajn rešitev praktično pa ima nekaj negativniv lastnosti.

-kamioni za to vozit so večinoma novejši torej z večjimi "lepimi" kabinami in noben nau lih srečen, ko bo obvisel na travniku do diferenciala v blatu. Potem bo še manj vesel, ko bojo veje ropotale po kabini po ozkih gozdnih makedamskih cestah.

-še en hudo negativen dejavnik je, da nimaš vozila kerega zalaufaš kadar pač treba premik. Torej prvo moraš prevoznika najti potem pa ali je on fraj.

-ostane zlaganja na visečem terenu je z tem sistem bolj halava in še ena težava so noge, tis sistemi jih imajo za en d....k

-zadnja težava je cena, ki je odvisna kako daleč misliš čebele pelat nekje likalno bolj bo še šlo recimo jaz, ko grem z enega konca slo na drugega je takoj 100€ samo cestnine + nafta + cena kero prevoznik mora zaračunat.

Torej ko pridobiš vse podatke si lahko narediš izračun in jasno, ko narediš nek sistem si vezan na pač tak tip vozila torej te počas s ceno lahko "privija" kr pa je najhuje si odvisen od njega ali nekoga.
Zadnjič spremenil 1, dne Fizikalec, skupaj popravljeno 0 krat.

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60561Odgovor Fizikalec
Ne Avg 04, 2013 10:32 am

Torej druga opcija homoilogiran kamion je cca 3000€ (MB 1213) eden je naprodaj registracija je 400€ letno komplet torej poceni. Kamion z mehaniko brez j...e elektronike in servisnih delavnic. Vse popraviš na dober star način :D ključi, izvijači, macola in je to to. Jaz z mojim letno naredim cca 8000 km res da to ni nek poskočni kamion ampak vsak ima omejitev glede na vrsto vozila (80-90 km/h AC) je itaq blokada noter pr vseh in edin v hrib si z močnejšim hitrejši.
Za nalaganje ali zlaganje rabim 20 minut torej kr se mene tiče mi to povsem odgovarja. Kamion je prost za popravila ali krkoli in eno vozilo vleče več kontejnerjev.

Torej vsak zase mora se usest pa odločit kaj hoče iz čebelarstva čez 7 let in potem je odločitev enostavna.

levstek008
PrispevkovCOLON 1676
PridruženCOLON Če Maj 22, 2008 1:46 pm

OdgovorCOLON # 60563Odgovor levstek008
Ne Avg 04, 2013 11:04 am

Oj Danilo...a veš da so "merđote" 1213 svoj čas šoferji imenovali "čebel-ca"??? :D :D

Neverjetno vdržljivi motorji in pogoni....sam si takoj pošravfal in rešil kakšno težavo...mislim, taprav stroj!

Edino kakšen klanc je "čebel-ca" prej začutila kot je šofer videl :lol: :lol:
SAMO MRTVA VAROJE JE DOBRA VAROJA!!

Lp Matej
___________
skyp:levstek008

levstek008
PrispevkovCOLON 1676
PridruženCOLON Če Maj 22, 2008 1:46 pm

OdgovorCOLON # 60562Odgovor levstek008
Ne Avg 04, 2013 11:04 am

Oj Danilo...a veš da so "merđote" 1213 svoj čas šoferji imenovali "čebel-ca"??? :D :D

Neverjetno vdržljivi motorji in pogoni....sam si takoj pošravfal in rešil kakšno težavo...mislim, taprav stroj!

Edino kakšen klanc je "čebel-ca" prej začutila kot je šofer videl :lol: :lol:
SAMO MRTVA VAROJE JE DOBRA VAROJA!!

Lp Matej
___________
skyp:levstek008

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60565Odgovor Fizikalec
Ne Avg 04, 2013 11:15 am

Ja saj ga še dandanes vidi prej kot šofer :D ampak glede nato, da ne delamo 80.000 km na leto ampak 8000 je zame sprejemljivo. Vsak se pač odloča po svoje in jaz pelam 300 km daleč pa zvozim za kako težavo vmes ampak gre pa.

Slivka
PrispevkovCOLON 23
PridruženCOLON To Sep 27, 2011 8:51 pm

OdgovorCOLON # 60566Odgovor Slivka
Ne Avg 04, 2013 11:16 am

Fizikalec, očitno si tu doma...

Ne da bi te prepričeval v nasprotno, vsak ima svojo pamet in vsaka pamet ima svoj prav. Rad bi samo pošteno debato. Da se ne zgodi na koncu: Ups, na to pa nisem pomislil...


Da bi tovornjak obtičal do diferenciala v blatu... se lahko zgodi tudi meni. Torej je treba vzet v zakup, da je treba imet kakšne rešitve tudi za ta primer. Sem v vojski reševal tovornjake iz blata, pa vem, da ni ravno lahko delo, ni pa nemogoče. Če le imaš s seboj kaj več kot samo dve levi roki...

Hja, lepe kabine in ozke gozdne ceste... Tu ti dam čisto prav.

Kar se nog tiče, bom še malo pregledal, kakšne pravzaprav so, pa bomo o njih kasneje. Je pa res, da jih je treba zalagat na neravnem terenu. To pa sploh nisem pomislil.

Najti prevoznika? Manjka se jih. Kontejner, ki bi ga uporabil, je standardni transportni kontejner. Torej mi lahko prevaža vsak, ki ima tovornjak za prevoz kontejnerjev. In takih je dovolj, saj Luka Koper vsakodnevno pošilja kontejnerje tudi po cesti. In če mi eden začne navijat ceno, grem pa k drugemu. Kontejnerji so standardni, torej so na vseh tovornjakih priključki standardni.
Kar se pa cene tiče: nafto in cestnino bi moral plačati tudi sam. Cena prevoznika pa... Veš, da se bom lotil povpraševanja, koliko bi me stal prevoz.

Tovornjak z mehaniko brez j...e elektronike je vedno težje dobiti. Je pa res, da kdor je kot najstnik popravljal Tomosa, bo znal tudi kakšnega MB-1213 ali MB-1317. Kar je novejšega, je pa že malo bolj problematično.

Ja, je pa res: vsak zase mora se usest pa odločit kaj hoče iz čebelarstva čez 7 let in potem je odločitev enostavna.

Me je pa presenetilo, da narediš 8000 km letno. To je 12-krat od Kopra na Italijanski meji do Hodoša na Madžarski meji in nazaj v Koper... To relacijo sem vzel, ker je najdaljša diagonala naše kokoške. In ne verjamem, da vsak mesec seliš čebele tako daleč... Ali pa sem jaz kaj spregledal...

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60567Odgovor Fizikalec
Ne Avg 04, 2013 11:26 am

Ja letos je verjetno kaj manj ampak tud ne, ker je kolega z njim naredo 2 fure iz postojne do brežic oziroma še mal dlje. 2 kontejenrja (tretjega letos ne vozim) v grahovo je 1200 km samo da sem ju tja dobo. Potem sem ju od tam preslo nazaj na hojo pa od tam ju še moram dam dobit, da ne računam lokalne prevoze tu pa cuker dam od kod pa še kaj poleg recimo hlodovina na žago itd... :D
Km se kr hitro naberejo čeprav ne zgleda tako ampak ko seštevam po potnih nalogih se kr čudim včasih.

Slivka
PrispevkovCOLON 23
PridruženCOLON To Sep 27, 2011 8:51 pm

OdgovorCOLON # 60568Odgovor Slivka
Ne Avg 04, 2013 11:34 am

O čem se midva pogovarjava:
- o tovornjaku, ki ima pritrjen čebelnjak
- o vlačilcu za polpriklopnike in na polpriklopnikih naložene panje
- o tovornem vozilu za kontejnerski režim

Ker ne razumem, kako lahko z mobilnim čebelnjakom prevažaš hlodovino... Če pa panje nekje pustiš pa vozilo uporabljaš še za kaj drugega, se pa to definitivno splača. A jaz premišljujem o rentabilnosti tovornjaka, na katerem je pritrjen čebelnjak in ga nato voziš s paše na pašo ter da bi namesto tovornjaka uporabil kontejner, ki bi mi ga prevažali drugi.

Fizikalec
PrispevkovCOLON 6493
PridruženCOLON To Feb 03, 2004 9:35 pm

OdgovorCOLON # 60569Odgovor Fizikalec
Ne Avg 04, 2013 11:43 am

http://www.cebelarstvo-bedek.com/galeri ... cebelnjaki
Narediš "fiksno nadgradnjo" homologiraš, rata kontejner vse naprej pa menda veš?

Slika
Slika
Slika

Je sedaj kaj bolj jasno?

levstek008
PrispevkovCOLON 1676
PridruženCOLON Če Maj 22, 2008 1:46 pm

OdgovorCOLON # 60570Odgovor levstek008
Ne Avg 04, 2013 12:23 pm

Čaki, zdej si pa še mene zmedel....

Na tehnični...kaj pelješ?? Samo kamijon brez nadgradnje?? Al z nadgradnjo?
SAMO MRTVA VAROJE JE DOBRA VAROJA!!

Lp Matej
___________
skyp:levstek008

BUTTON_POST_REPLY

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 1 in 0 gostov